Напевно, кожен, хто замовляв написання дипломних і курсових робіт, магістерських дисертацій, рефератів, знає, що ця сфера (написання дипломних, курсових на замовлення) - досить розвинений і конкурентний ринок. На ньому працює не один десяток, і, напевно, не одна сотня фірм і авторів, що надають такі послуги. Слід розібратися, як же влаштовані процеси роботи з виконання дипломних і курсових на замовлення в рефератних фірмах? Як працюють фірми з виконання курсових і дипломних? Як же, чорт візьми, знайти хорошого автора для виконання дипломної роботи або курсової?
Почнемо з приватних авторів.
Приватний автор зазвичай розміщує свої оголошення сам (раніше він робив це через місцеві газети, або клеїв в паперовому вигляді, зараз все більше - через Інтернет, через дошки оголошень), вказуючи свої контактні дані (телефон, e-mail, іноді навіть власний сайт або групу / профіль в соціальних мережах). І чекає на клієнта. Якщо в 90-ті і на початку 2000-х клієнти дзвонили, домовлялися, з ними зустрічалися і отримували завдання, потім робили і знову зустрічалися (вдома або на іншій території), але зараз більше - через Інтернет. Якщо автор компетентний і чесний - клієнтові пощастило. Зробить, при необхідності поправить. З ним легко буде працювати (я сам так працював у 90-ті роки і на початку 2000-х). Якщо ж автор некомпетентний (потенційний претендент до чорних списків), або зовсім шахрай - ну, тоді клієнтові не пощастило. Автор може пропасти, не брати трубку, не відповідати на пошту і т.п. Якщо сплачений аванс чи зроблений повністю розрахунок - це мінус сума сплачених грошей. Якщо гроші поки не сплачені - мінус час. Хороші автори роблять все зазвичай самостійно, знаючи, де взяти дані, джерела, як правильно писати і оформляти. Погані - частіше або качають з Інтернет, або використовують готові роботи (у тому числі чужі), злегка щось у них переробляючи (у тому числі, методом «м'ясо-шоколад»), або і зовсім забивають на все це відразу, і не роблять нічого. Тому - тут як пощастить, але можна істотно заощадити.
Дрібні посередники
Це люди, які часто представляються «авторами», а в ряді випадків і не приховують, що є посередниками. Метод роботи з замовниками у них такий же, як описано вище (у самих авторів), але прийняті замовлення вони не роблять самі (або щось роблять, щось - ні). У них є штат авторів, яким передаються ті чи інші завдання на виконання (у наш час - це все через Інтернет). Дрібний посередник може бути компетентною людиною, контролювати виконання, робити щось сам (а може навіть і багато сам), а може бути таким же роздовбані або шахраєм, як описано у випадку з приватними авторами (на жаль, таких багато). Ризики тут такі ж - можна втратити сплачену суму грошей або час. Все залежить від даної конкретної людини. Але, знову ж, економія може бути не маленькою (низькі витрати такого посередника на рекламу, відсутність офісу, штатних співробітників дозволяють тримати невисокі ціни).
Середні посередники (місцеві фірми)
Як правило, це фірми, які з'явилися в 2000-і роки, рідше - в наш час (після 2010, хоча, є й такі). У них є офіс у місті, менеджер з прийому замовлень (необов'язково сам власник), часто - сайт. Автори в більшості випадків - ті ж приватні автори, з якими фірма співпрацює, передаючи їм замовлення (при хорошому розкладі - перевірені автори, але це буває далеко не завжди). Автором може бути і сам власник фірми (що теж далеко не завжди явно). Фірма укладає офіційні договори з клієнтами, виписує бланки суворої звітності або взагалі чек ККМ, платить податки. Звичайно, така фірма вже більше буде дбати про свою репутацію, вона просто так не втече, чи не сховається і не «заморозити» як звичайні приватні автори або дрібні посередники, але може придумувати інші методи «заморозки» (прописане в договорі число поправок і їх термін - найпростіше). Все частіше студенти стають мимовільними жертвами таких фірм, які, можливо, зовсім не хочуть нікого обманювати, а просто для скорочення витрат працюють з не зовсім компетентними і відповідальними авторами, від чого якість їх робіт - відстій. Саме це і є основна причина, чому у них в кризу стали менше замовляти. Тому, знайти хорошу фірму все складніше (враховуючи те, що і в 2000-і їх відкривали далеко не завжди колишні приватні автори і дрібні посередники, а часто не цілком компетентні у цих питаннях люди).
В останні роки часто стали створюватися і такі специфічні "середні посередники" як "підгодовані фірми" при вузах. Вони мають домовленості з самими вузами, або філіями, кафедрами, і всіх студентів ненав'язливо (а іноді й дуже навіть нав'язливо) направляють замовляти роботи туди. Ясна річ, що замовлені роботи там приймають, як правило, без проблем. Якщо ж студент пише сам або замовляє в іншому місці - проблеми дуже навіть можуть виникнути. Це всього лише варіант тих дій, коли секретать продає студентам торішні роботи, а викладач зараховує їх прийом. Але тут бере участь і третя особа - рефератних фірма, отчого хабар не такий ясний, але, в цілому, доказований. Можливі варіанти і домовленості окремих викладачів з такими фірмами, або навіть з дрібними посередниками, які описані були раніше. У будь-якому випадку такі дейсвтія явно незаконні і у випадку "попадання" такого викладача на принципового студента ризикує поиметь проблеми і рефератних посередник, який співпрацює з даної фактично кримінально-коррупцніонной схем е.
Великі посередники (мережеві компанії)
Це вже компанії масштабу регіону (якщо у них кілька офісів, в різних містах, наприклад), або всієї країни (офіси в різних регіонах), а то й міжнародного масштабу (наприклад, є офіси крім Росії в Україні, Білорусі чи Казахстані - хоча таких фірм вкрай небагато). Під такі «мега-компанії» часом косять і звичайні любителі «чосу провінції», у яких часто і офісів-то немає. Але і компанії з офісами і реально великою кількістю менеджерів на прийомі замовлень теж «чёсом» зазвичай не гидують. Є і така форма як «франчайзинг»: за певну плату компанія з розкрученим ім'ям і сайтом розміщує на своєму сайті інформацію про «середній посереднику» (див.вище), який тепер має право працювати у своєму місті під її ім'ям. Так чи інакше, компанії приймають замовлення і в офісах, і через Інтернет (сайти, групи в соціальних мережах), далі розподіляючи їх авторам. Автори тут набираються масово, стало модним відкриття їм «особистих кабінетів», через які йде і розподіл робіт, і їх здавання, і нарахування оплати, її підсумковий висновок (рідко хто працює через пошту по-старому, як «середні посередники»).
Авторам тут часто теж платять не так багато (не більш, ніж ті самі «середні посередники» у великих містах), але достатньо, щоб авторами туди йшли або світлі голови з темної глушині (а також з країн СНД, де рівень зарплат нижче), або новачки, або малокомпетентні професійні халявщики (включаючи дрібних посередників), яких потім можна мучити штрафами і відрахуваннями, вносити в чорні списки і т.п. Притому, багато хто дійсно світлі голови, попрацювавши там, швидко розуміють, що можуть знайти менш жадібних і більш згідливих дрібних і середніх посередників, а то й зовсім працювати з клієнтами безпосередньо (отримуючи значно більше при значно меншому обсязі роботи), тому текучка там огого. Казками є те, що у них «працюють професори, доценти та аспіранти». Повірте, це не так. Справжні професори і доценти - люди вже у віці, в основному (хоча, є й молоді), завантажені основною роботою по своїй кафедрі, яким явно не до такої роботи (я жодного разу не зустрічав людей такий наукового ступеня на такій роботі). Аспіранти, буває, працюють, але чим вони кращі за інших? Нічим (часто це просто юнаки, які не бажають йти в армію).
Всі ці казки про «відділи якості» великих фірм-посередників - байки та брудні (хто там працюватиме? Авторам це не цікаво, в кращому випадку ті ж менеджери, перевіряючі тільки Антиплагіат та оформлення). Тому часто клієнти за пристойні гроші (особливо тут не зекономиш - багато витрат у посередника) отримують відверту халтуру, написану не зрозумій як, а то й по Антиплагіат що не проходить, та ще й з тисячею причин відмовити в доопрацюванні в подальшому. Посередник часто застрахований від претензій клієнтів тим, що авторам він платить через певний проміжок часу (20-30 днів, буває і більше), а клієнт, навіть якщо йому повернуть гроші - втратить масу часу. Саме тому таким «компаніям» все менше довіряють, незважаючи на куплені ними рейтинги та відгуки.
Біржі авторів
Біржі авторів - нова форма розлучення авторів і клієнтів, придумана «великими посередниками» (див.вище), хоча й середні посередники порию хочуть залізти в цю сферу (як правило, безрезультатно і безперспективно). Створюється сайт, на якому можна реєструватися авторам і замовникам. Потім одні розміщують замовлення, інші роблять ставки, замовник вибирає автора, платить в систему гроші. Після виконання автор викладає роботу, клієнт приймає (або не приймає і скаржиться), а далі, по завершенні гарантійного періоду (20-30 днів, як правило), гроші надходять автору. У разі проблем система може повернути гроші замовнику частково або повністю. Здавалося б - все справедливо?
Але ні, Ви ж пам'ятаєте, хто ресурс відкрив. Власник ресурсу бере комісію з обох сторін (в одних - за введення коштів на рахунок в особистому кабінеті, а в інших - і за роботу на ресурсі, і за виведення коштів, притому, з розвитком сервісу комісія постійно зростає, диференціюється за «новачкам» і «рейтинговим авторам» і т.п.). Але це півбіди. Біда в тому, що під авторами на цьому ресурсі часто сидять ті ж посередники (їх менеджер), який так само бере замовлення з невдалих справжніх замовників. Крім того, у ролі замовника також виступає часто цей же посередник (дає замовлення справжнім авторам). Хоча, необов'язково і він, оскільки через такі ресурси все частіше працюють і в якості замовників, і в якості авторів дрібні посередники по курсових та дипломних. Так, у них положення не таке вигідне, як у господаря ресурсу, але теж непогано - менше витрат на рекламу, менше часу на пошук авторів. До речі, накрутити рейтинг тут просто, замовляючи сам у себе під різними акаунтами з написанням собі самому хвалебних відгуків.
Як працюю я
Я працюю зазвичай так. Так, у мене є фірма, з сайтом (навіть двома основними і ще є на безкоштовних ресурсів, для цілей просування), є групи в соціальних мережах (мною особисто створені чи моїми колегами, яких небагато). З 1998 по 2003 рік нічого цього у мене не було, я працював просто як приватний автор і на 100% робив все сам. З 2004 року відкрив фірму, співробітники у нас (половина) працювали в офісі (що рідкісне явище для рефератних бізнесу 2000-х), працюють і зараз кілька авторів на постійній основі. Працював я з професійними авторами і через Інтернет (з деякими працюю з 2004 року дотепер, це дуже перевірені люди). При цьому, я як і раніше робив багато робіт сам (роботи для українських вузів на українському робив сам взагалі весь час, тому що його з моїх співробітників більше ніхто не знає).
Замовниками в мене були, в першу чергу, приватні клієнти (і через офіс, потім через інші, які відкривали в інших містах, і де вже працювали тільки менеджери на відрядній оплаті, і через Інтернет), а також і посередники (не скажу, що сильно великі, швидше їх можна віднести до середнім, а то і взагалі до дрібним, але люди теж професійні, з великими посередниками, на їх умовах, я не працював в принципі).
Ось так і працюємо ми зараз: роблю роботи я (Олексій), робить мій колега Аліхан (він працює в офісі в Астані, робить, в основному, казахстанські роботи, хоча багато з них роблю і я теж), роблять роботи співробітники в нашому основному офісі (зараз їх всього троє), співробітники через Інтернет (їх всього п'ятеро залишилося), а також співробітник Іван, який займається технічними роботами (в яких я не розумію). Менеджери у нас працюють в кожному офісі, але їх функція - лише робота з клієнтами (а зовсім не розподіл замовлень, цим займаюся я особисто, як і перевіркою).
Раніше, коли я ще шукав авторів, я перевіряв їх сам, підбирав, дивився як вони виконають перший, найпростіший, замовлення (у якого величезний термін, але я давав на маленький). Майже в 90% випадків автори були нікудишні, подальша робота з ними просто не велася. Але хто показав себе відразу добре - з тим працював і далі. Але таких людей дійсно було дуже мало, і деякі з них з часом просто перестали цією діяльністю займатися.
Для чого я все це написав? До того, що у рефератному бізнесі багато залежить від якості. Якщо робота якісна і якщо людина, яка з Вами як клієнтом працює (неважливо, посередник, фірма, автор) компетентний і відповідальний - все вийде. Якщо ні (а в більшості випадків це так) - ну значить буде ще один привід абикуди написати негативний відгук (тільки хто їх читає?).
Загалом, замовляйте у мене - і буде все нормально.
Олексій Безуглий
Текст статьи на русском - http://refcom.info/articles/258539
Немає коментарів
Додати коментар